Conditii retur
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform legislatiei in viguare. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului.
Computerescu. va inapoia contravaloarea comenzii in maximum 10 zile lucratoare.
Definitia contractului de vanzare - orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.Daca in decurs de 14 zile calendaristice, din orice motiv, doriti sa renuntati la achizitionarea produsului dumneavoastra, o puteti face iar noi il vom primi fara a cere detalii suplimentare.
Clientul este responsabil sa se asigure ca produsele se vor returna in maxim 14 zile de la primirea coletului, in caz contrar Computerescu poate refuza coletul.
Produsul trebuie returnat la adresa indicata completand Formularul de retur.
Conform art. 7 alin. 1 din OG 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si Legii nr. 51/2003, care aproba Ordonanta, „consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 14 zile, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv."
In aceasta situatie, Clientul se obliga sa notifice Computerescu, intentia sa de a returna produsele achizitionate, prin completarea Formularului de retur in termen de maxim 14 zile de la primirea produselor.
Pasi de urmat pentru efectuarea returului:
Pentru a returna produsul/produsele comandate este obligatoriu sa completati Formularul de retur.
Acesta este disponibil atat pentru utilizatori logati cat si pentru utilizatori nelogati, in cazul in care ati facut o comanda fara inregistrare.
Un reprezentant Computerescu va va contacta telefonic sau pe mail pentru a stabili detaliile returului.
Condiții pentru returul produselor
In orice situatie de returnare a produselor, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost trimise Clientului, in ambalajul original, cu etichetele intacte si impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura, certificate de garantie etc.). Sub nici o forma produsul accesoriile si consumabilele cu care acesta a fost livrat nu trebuie sa prezinte urme de lovire, zgarieturi, vopsea zgariata sau sarita, suruburi sau accesorii de fixare indoite rupte sau zgariate, consumabile folosite, deoarece in aceste situatii nu se va accepta returul. Produsul accesoriile si consumabilele urmand dupa constatare sa fie returnate catre client pe cheltuiala acestuia.
Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi conditie ca la primire: fara defecte (cu exceptia viciilor ascunse si exceptand defectele deja semnalate de Client in corespondenta cu Computerescu ).
Conform art 10 lit. c din O.G. 130/2000 Computerescu isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea urmatoarelor produse:
- Licente software OEM, RETAIL sau Livrate electronic
- Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- Consumabile (acumulatori,baterii, becuri, cartuse imprimanta etc); In cazul echipamentelor de printare, daca se doreste a se face retur, clientul va suporta achizitia unui cartuse/set de cartuse noi.
ATENTIE - in unele cazuri, costul cartuselor depaseste valoarea echipamentului achizitionat.
- Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (casti tip "in ear", );
- Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
- Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii);
- Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
- Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
- Produsele ce constituie un set trebuie returnate ca set.
Daca produsul, consumabilele sau accesoriile acestuia prezinta distrugeri sau deteriorari mentionate la paragraful anterior nu se accepta returul sau se poate percepe o taxa de aducere la conformitate a pordusului.
Daca produsul prezinta deteriorari si distrugeri mecanice din manipulare sau utilizare necorespunzatoare, Computerescu isi rezerva dreptul de a nu despagubi clientul, produsul fiind returnat pe cheltuiala acestuia.
Costul returului
Costul returului va fi suportat de Computerescu doar in urmatoarele situatii:
- Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
- Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie - produs DOA. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise in termen de 48 de ore de la primirea produsului
- Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
- Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
Computerescu accepta retururi atat prin curier cat si prin predare personala. Retururile se fac intotdeauna pe adresa: Municipiul Buzau, Bd. Unirii, Bl E3 - E4, Parter, Cod Postal 120272, Judet Buzau numai dupa completarea Formularul de retur.
Returul banilor se face numai in cont bancar. Sub nici o forma nu se va face retur in numerar. De asemenea returul va fi facut exclusiv in contul din care s-a efectuat plata. In nici un caz banii NU vor fi returnati in alt cont personal.
Returul banilor se face in maxim 10 de zile calendaristice, numai in cont bancar. Nu se trimit banii retur cash sau prin curier.
Banii se vor returna numai dupa ce produsul a fost primit de reprezentantii Vanzatorului in locatiile Computerescu si a fost verificat.
Temei legal
Returul produselor se supune ordonantei nr. 130 din 31 august 2000 completata prin legea nr. 51 din 21 ianuarie 2003 pentru aprobarea ordonantei Guvernului nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare:
"Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la comanda, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului."
In orice situatie de returnare a produselor (chiar si cand returnarea ii este imputabila Computerescu colete deteriorate, produse gresit facturate/ gresit livrate, produse cu defecte de fabricatie), acestea trebuie sa fie in aceeasi stare, in ambalajul original, cu etichetele intacte si impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura, certificate de garantie etc.).
Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi conditie ca la primire: fara deteriorari, fara defecte (cu exceptia viciilor ascunse si exceptand defectele deja semnalate de client in corespondenta cu reprezentantii Computerescu).
Schimbul de produse
In situatia in care doresti sa schimbi produsul primit deoarece nu esti multumit de caracteristicile lui, semnaleaza la comenzi@around.ro sau la telefon 0257 212405 un consultant de vanzari te va contacta telefonic sau pe mail pentru a stabili detaliile schimbului.
Retur comenzi persoane juridice:
Conform legislatiei in vigoare Ordonanta de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii (in concordanta 100% cu legislatia europeana - Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 octombrie 2011 privind drepturile consumatorilor) consumatorul este orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii. In consecinta o persoana juridica nu poate beneficia de prevederile acesteia.
Va multumim pentru intelegere.